Jag är inte gravid, jag är bara tjock!

Om livet, träningen och att försöka vara nöjd med sig själv. Jag är en 3 barns mamma med barn som föddes 2006, 2008 och 2015.

Önskar denna dagen inte fanns

Publicerad 2018-05-27 11:22:46 i Otaggad,

Eller att man inte tänkte så mycket idag, utan hade det till en egen dag.
Dagen började faktiskt bra. Jamie gav mamman sovmorgon. Vi myste en stund i soffan.. sen kom dennis upp, sur och tvär (inte enligt honom) helt plötsligt hade jag glömt massor. Hatar när han kommer upp och påpekar massor saker de första han gör. Enligt honom ställer han bara frågor.. ja det kanske han gör, men sättet han ställer de på.. Jag tar åt mig direkt. Speciellt dessa dagarna när jag redan har en jobbig dag.
Ibland ångrar jag mitt beslut med mamma, men det verkar ingen förstå. Hon är ju fortfarande min mamma, det spelar ju ingen roll vad hon gör, hon kommer ju alltid vara min mamma. Känns bara så jobbigt. Fick tipset igår att göra egna traditioner och fira med mina barn. Men börjar med att restaurangen jag vill gå på är fullbokad. Jag gör scones till frukost men bara halva familjen vill ha. En kass dag med små händelser gör att tankarna drar igång. Känner mig värdelös, ful, tjock.
Jag försöker verkligen tänk på alla underbara människor runt om mig att jag är lyckligt lottad som faktiskt har så många fina vänner.
Men behöver kanske bara krypa ner under täcket en stund och gråta lite. Sen ska jag avreagera mig med att dammsuga huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela