Jag är inte gravid, jag är bara tjock!

Om livet, träningen och att försöka vara nöjd med sig själv. Jag är en 3 barns mamma med barn som föddes 2006, 2008 och 2015.

Semester

Publicerad 2018-03-04 09:23:23 i Otaggad,

Livet rullar vidare. Vissa dagar är bättre än andra. Ska bli så skönt att åka iväg.
Arbetet hos psykologen går framåt, jag fick beröm sist gång för att jag verkligen hade försökt att ta mig ur den onda cirkeln. Svårt att förklara skrivande men gör ett försök. Vi har kommit fram till att när jag blir ledsen eller arg vänder jag det emot mig själv och börjar trycka ner mig. I stället för att vända det jag känner emot mig själv måste jag försöka säga vad jag tycker och känner utan att börja tänka på vad den andra kommer tycka eller hur den agera.mycket att jobba på, svårt för jag har säkert haft denna strategi för att "överleva" sen jag Var liten.
Låter säkert konstigt när jag försöker skriva ner det.

Psykologen känns väldigt bra nu fast jag var osäker i början.

Har inte hört av mamma på väldigt länge. Tycker det är Så jobbigt när ingen berättar något om henne. Eller att de hört av henne. Men nu ska jag inte tänka på det just nu. Idag måste jag packa och städa här hemma. Eftersom våra "barnvakter"ska bo här Så vill jag lämna huset någolunda rent i alla fall.

Igår var verkligen en sådan dag när man inte hade lust med något alls.. låg bara på soffan nästan hela dagen. Mår ganska illa av medicinen med till och från. Men har svårt att bestämma mig om det är värt det eller inte. Så får testa lite till. Jobbigt med alla intyg osv man måste ha för att ta med sig den på resan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela