Jag är inte gravid, jag är bara tjock!

Om livet, träningen och att försöka vara nöjd med sig själv. Jag är en 3 barns mamma med barn som föddes 2006, 2008 och 2015.

Lugn

Publicerad 2018-02-12 14:46:56 i Livet,

Känner mig lugn.. och sover som en gris om nätterna. Vaknar inte alls ofta och inte kan somna om 😊
Just nu mår jag lite illa.. men det är säkert biverkning på medicinen.

Vabbar i dag med Angelina, i morse var hon super pigg men nu har hon feber igen 😬 suck!
Känns inte bra att inte vara på jobbet. Känns som jag sätter de i klistret men jag vet ju att det löser sig och kan ju inte hjälpa att man har sjukt barn... plus att en till i personalen med är hemma och sjuk :-/ känner mig stressad och tar på mig att de behöver ringa in vikarie.

Idag tog jag tag i det där med färdtjänst jag tyckte det hade varit super bra om angelina fick färdtjänst till sin pappa.. men nej så lätt är det inte.. eftersom det inte är samma landsting så går det inte. Det vi kan få är kostnaden för den som måste åka med henne, men då måste man åka kollektivt. Så typ att en ledsagare får följa med gratis i kollektivtrafiken. Men än är kevin för liten att åka med angelina själv och ta sådant ansvar. Men färdtjänst i vårt landsting kommer vi troligtvis bli beviljade. Men vad ska hon då ha den till ? Just nu har hon ju inga fritidsaktiviteter osv. Hon har ju taxi till och från skola/fritids. Varför kan bara inget gå lätt? Vad skönt det hade varit att slippa köra till kalmar månad efter månad.

Väntar på att läkaren ska ringa i morgon så jag kan bli sjukskriven lite till.. bara 25%, trodde jag skulle orka men gör inte det. Måste börja tänka på mig själv. Visst jag är lite piggare av medicinen men det tar säkert ut sin rätt senare. Jag ska ju helst orka leva många år till..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela