Jag är inte gravid, jag är bara tjock!

Om livet, träningen och att försöka vara nöjd med sig själv. Jag är en 3 barns mamma med barn som föddes 2006, 2008 och 2015.

En hel dag i Köpenhamn

Publicerad 2018-02-07 19:09:43 i Allmänt,

Strax innan nio klev jag in på adhd-kliniken. Blev omhändertagen direkt. Började fylla i en bunte papper. Sen fick jag in och göra ett QB test. I 20 min ska man sitta vid en dator med en manick på huvudet ett pannband som är kopplat med en känselgrej som ser hur mycket man rör sig. På datorn är ett test där jag ska trycka på en knapp när man ser två lika symboler direkt efter varandra. Blå cirkel, blå fyrkant, röd fyrkant och röd cirkel.. Var jätte jobbigt. Hade jätte svårt att koncentrera mig och rörde mig väldigt mycket. Är vara 5 % som rör sig så mycket. :-p. 
Jag fick en kopp te sen en stor hög med flera skattningsformulär och frågor jag skulle fylla i. Sätt nog över en timme med dem. Blev intervjuad och fick 1 dos centralstimulerande medicin och fick göra blodtryck, drogtest och ekg. Sen mera intervjuer försökte berätta om från jag var liten helst innan jag föddes till nu.. Sen in och göra QB testet igen.. på medicin.. Det gick mycket mycket bättre. Jag var mera koncentrerad och satt stilla. Vilket var en super stor skillnad. Från 98%-2%. Allså ger medicinen effekt. Sen fick jag äntligen en paus gick ner på stan och käkade på en grekisk restaurang, himla gott.. brukar ju bli grymt sockersugen efter maten men blev det inte alls. (Y) 
Väl tillbaka på kliniken så var det en diagnostisk intervjuv och genomgång vad jag hade sagt. 
De kollade andra "sjukdommar/diagnoser" som autism, borderline, bipolär, Gad, ångest, och depression. 
Tillslut var det klart och de sa att de vill sätta in medicin. Adhd är ju en bedömningsdiagnos där det är lite upp till psykiatrikern vad den tror, 1 sjuksköterska och 1 st psykiatriker bedömde adhd och inte bara depression som de så på psykiatrin i Blekinge. 
 
Nu ska de ringa pappa för de ville fråga om när jag var liten och sen uppföljning om en vecka via telefon. Efter 8 veckor ska jag ner till kliniken igen, då måste min man följa med men de besöket tar max 2 h och inte 6,5h som dagens besök tog. 
 
I morgon är det psykologen och sen hämta ut medicinen. Det kommer bli bra det här... 

Kommentarer

Postat av: T

Publicerad 2019-01-20 00:05:59

Spännande, lycka till

Postat av: T

Publicerad 2019-01-20 00:11:07

Spännande, lycka till

Postat av: Adam

Publicerad 2019-02-12 16:26:01

Hej! Gjorde du detta på adhd-kliniken i Köpenhamn? Hur lång tid tog det innan du fick sätta igång med utredningen?

Postat av: Adam

Publicerad 2019-02-12 16:33:27

Hej! Gjorde du detta på adhd-kliniken i Köpenhamn? Hur lång tid tog det innan du fick sätta igång med utredningen?

Svar: Det gick snabbt
integravidbaratjock.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela